Even voorstellen – Primera

Even voorstellen – Primera

Primera, een grote bekende keten. En als je binnenstapt bij de Primera in Winkelcentrum de Gaard, herken je direct de huisstijl. Ik heb een afspraak met José, maar aangezien ik wat te vroeg ben, loop ik een rondje door de winkel. Het valt me op hoe iedereen enthousiast begroet wordt en hoe er met iedereen een praatje wordt gemaakt. Dan heeft José ook tijd voor een praatje met mij en ik ben benieuwd hoe ze hier terecht gekomen is.

Dertien jaar geleden heb ik, samen met mijn man Theo, de stap van de horeca naar de retail gemaakt. We werden wat ouder en dan is werken in de horeca toch behoorlijk pittig. Beiden zijn we echte ondernemers, houden we van contact met mensen en van nieuwe uitdagingen. Toen dit op ons pad kwam, hebben we niet lang getwijfeld. En nu, zoveel jaar later, durf ik wel te zeggen dat het ons goed gelukt is. We doen het werk nog steeds met veel plezier, hebben een uitgebreide trouwe klantenkring en binnenkort, als het nieuwe centrum geopend wordt, krijgen we een grotere winkel.”

Klantenkring
“En het directe contact met de klanten vind ik ook nog steeds heerlijk. We zitten hier al een behoorlijke tijd, dus kennen de meeste klanten vrij goed. In het nieuwe centrum zal dat niet anders worden. Er komen hooguit klanten bij, dan moeten we nog meer gezichten en namen onthouden”, zegt José lachend. In de tussentijd helpt ze snel wat klanten en vraag ik me af hoe het is om onderdeel te zijn van zo’n grote keten.

Kaarten
“We zijn inderdaad onderdeel van en dat heeft vooral veel voordelen. Zo kunnen klanten bij ons gratis meedoen aan het landelijk spaarsysteem. Uiteraard moeten we ons houden aan de huisstijl van Primera, maar we zijn behoorlijk vrij in de keuzes die we maken. We kopen zelf onze voorraad in, dus daar kunnen we mee spelen. Kaarten doen het hier ontzettend goed. Dat zal veel mensen verbazen, aangezien tegenwoordig bijna alles digitaal gaat, maar toch merken wij daar niks van. Ik denk ook wel dat er op dit moment een soort tegenbeweging is. Mensen willen weer wat in handen hebben, producten moeten tastbaar zijn en met een persoonlijke touch. En dat is precies waarin wij onszelf onderscheiden, dat menselijke contact is zo belangrijk”, besluit José.

2018-03-30T14:10:00+00:00